11/1/2022

MDH Uitgeverij kiest voor arbodienst Vitaal!

Sigrid Steverink, officemanager bij MDH Uitgeverij, vertelt waarom....

Leestijd:
4
min.
Delen op:

Onze overstap naar arbodienst Vitaal!

Omdat ik bij mijn vorige arbodienst tegen een aantal dingen aanliep die ik persoonlijk zelf anders zou aanpakken, zocht ik naar een partij die beter aansloot bij mijn wensen. Ook heb ik soms best veel vragen die ik graag snel beantwoord wil. Zeker als het over Ziektewet gaat.
Half 2021 ben ik gaan kijken wat de mogelijkheden waren om over te stappen naar een andere arbodienst. MDH is ook eigen risico drager voor de Ziektewet en WGA dus een nieuwe arbodienst moest hier ook verstand van hebben. Ik vind dit zelf namelijk best lastige materie en de regels zijn ook echt anders dan bij verzuim.”

Ik ben in gesprek gegaan met verschillende partijen. Tijdens de gesprekken merkte ik best verschillen. Niet wát arbodiensten doen, maar wel hoe ze het doen. Ik kwam er al gauw achter dat Vitaal! voor mij de meest geschikte partij was. Ze waren gewoon duidelijk en eerlijk. Ook als er iets niet kon, vertelden ze dat. Ze lieten me snel het systeem zien waar ze mee werken (XpertSuite), zo kreeg ik heel snel helder hoe de samenwerking zou kunnen gaan.

Ik zag wel een beetje op tegen de wisseling omdat dit toch altijd een hoop gedoe is. Verzuim dat overgenomen moet worden, is voor medewerkers niet altijd fijn. Vitaal! heeft dit echt heel goed opgepakt. Ik kreeg een voorbeeldbrief om te versturen naar de medewerkers waar zelfs al de foto’s en contactgegevens van de casemanager en onze vaste bedrijfsarts in stonden. Het werd daarmee een hele persoonlijke brief voor onze mensen. De overgang qua administratie heeft Vitaal! ook gedaan. Dat scheelde me veel werk zo tegen het einde van het jaar.

Woensdag komt onze vaste casemanager, Manouk, bij me langs. Samen nemen we alle dossiers door. Ondertussen is de medische informatie allemaal binnen bij onze nieuwe bedrijfsarts. Onze mensen zullen dan ook snel opgeroepen worden voor het spreekuur.
Natuurlijk is onze samenwerking nog maar net begonnen, maar we hebben samen met Vitaal! een mooie start gemaakt. Ik ben zelf ook preventiemedewerker dus op dit gebied gaan we komend jaar ook met Vitaal! aan de slag.

Kortom, zoals mijn gevoel al aangaf na de gesprekken in 2021, we hebben een hele goede keuze gemaakt en ik hoop op een mooie lange samenwerking.

Sigrid Steverink

MDH Uitgeverij, Doetinchem

Preventie

Risico's op burn-out, ongevallen en verzuim brengt Vitaal! in kaart. Samen met jou werken we aan preventie zodat jouw medewerkers gezond blijven.

Risico's inventariseren
Sociale veiligheid
Fysieke veiligheid

Verzuim

Ziekteverzuim is in veel gevallen niet medisch. Vanuit die gedachte werkt Vitaal! altijd samen met jou en je medewerker aan een goede oplossing.

Oorzaak verzuim
Impact berekenen
Gepaste begeleiding

Re-integratie

Samen aan de slag naar werkhervatting. Bij langdurige arbeidsongeschiktheid onderzoekt Vitaal! alle mogelijkheden en werkt naar een passende oplossing voor iedereen. Wij gaan voor duurzaam.

1e spoor begeleiding
2e spoor begeleiding
3e spoor begeleiding

Sociale zekerheid

Wij zorgen dat jij aan alle verplichtingen voldoet die je als eigen risicodrager hebt. Ook verlonen wij de Ziektewetuitkering. Vitaal! ontzorgt en zorgt voor regie op schadelast.

Financiële impact berekenen
Werkgever
(Ex-)medewerker

Hoe kunnen wij je helpen?

Zijn er nog vragen en/of onduidelijkheden? Of wil je weten wat wij specifiek voor jou, je medewerkers of organisatie kunnen betekenen? Bel ons gerust of vul het contactformulier in. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

We horen graag van je!
info@vitaalarbo.nl0573 21 50 51
Martine Gaasbeek
Directeur Vitaal!

Neem contact op

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Er ging iets mis bij het versturen van het formulier.